Friday, December 2, 2011

Χριστουγεννιάτικα στολίδια από ζύμη

Φέτος, υποσχέθηκα στον εαυτό μου να μην ξοδέψει ούτε ένα ευρώ για χριστουγεννιάτικα στολίδια. Στο κάτω κάτω της γραφής κάτι που θα φτιάξουμε με τα χεράκια μας έχει πιο μεγάλη αξία από αυτά του εμπορίου και σίγουρα περνάμε δημιουργικά απογεύματα με τα παιδάκια μας και η ανάμνηση θα μείνει χαραγμένη στα κεφαλάκια τους.
Με υλικά λοιπόν που σίγουρα έχουμε στο σπίτι μας φτιάχνουμε χριστουγεννιάτικα στολίδια από ζύμη. Τα υλικά που θα χρειαστούμε:
4 φλυτζάνια αλεύρι για όλες τις χρήσεις
1 φλυτζάνι αλάτι ψιλό
Νερό βραστό (όσο πάρει έως ότου γίνει μια εύπλαστη ζύμη)
Ακρυλικά χρώματα ή ό,τι τραβάει η... φαντασία σας για τη διακόσμηση
Και ξεκινάμε!
Σε μια λεκανίτσα φτιάχνουμε το ζυμαράκι μας και ανοίγουμε φύλλο περίπου 0,5 - 1 εκατοστό. Καλό είναι να μη γίνει πολύ χοντρό. Τα έφτιαξα αρχικά χοντρουλά τα στολιδάκια μου κι ενώ εξωτερικά ήταν σκληρά, εσωτερικά ήταν αρκετά μαλακά, πράγμα που σημαίνει ότι θα μουχλιάσουν πολύ γρήγορα.
Κόβουμε σχέδια με κουπάτ και με καλαμάκι κάνουμε τρύπες όπου θα περάσουμε κορδέλα. Επίσης με το ίδιο ζυμάρι μπορούμε να φτιάξουμε μπαλίτσες, αστεράκια, φυλλαράκια ή ό,τι μπορούμε να φανταστούμε για την διακόσμηση των στολιδιών. Ας είναι καλά τα σύνεργα πλαστελίνης του Γιώργου μου.
Τα ψήνουμε πάνω σε λαδόκολλα σε προθερμασμένο φούρνο στους 50 με 70 βαθμούς για 3 ώρες. Προσοχή! συμβατικό φούρνο όχι αέρα. Υπάρχει περίπτωση να φουσκώσουν! Με τη συγκεκριμένη ποσότητα έφτιαξα δυο λαμαρίνες στολίδια ύψους 11 εκατοστών.
Τα αφήνουμε να στεγνώσουν για μια μέρα και από κει και πέρα αρχίζει το παιχνίδι... Βάφουμε τα στολίδια μας και από τις δύο μεριές. Χρησιμοποίησα κόλλα ρευστή για να κολλήσω τα στοιχεία μου και τις κορδέλες.
Το τελικό αποτέλεσμα.
Καλή επιτυχία. Και του χρόνου
Με αυτή την ανάρτηση παίρνω μέρος και στον Χριστουγεννιάτικο διαγωνισμό της Ανεράϊδας εδώ.


15 comments:

  1. πραγματικά υπέροχα τα στολίδια σου..δεν ήξερα οτι με μια τόσο απλή ζύμη μπορούμε να φτιάξουμε τέτοια υπέροχα πραγματάκια..θα το δοκιμάσω σίγουρα..ευχαριστούμε..!<3

    ReplyDelete
  2. Πολύ μου άρεσαν .Απλά και καλόγουστα. Μια καλή ιδέα για να βοηθήσουν και τα παιδιά.

    ReplyDelete
  3. Τέλειααααα!!!! Θα φτιάξω κι εγώ με τα παιδιά μου!! Καλή τύχη στο διαγωνισμό!

    ReplyDelete
  4. Απίθανα έγιναν τα στολίδια σου!
    Μου άρεσε πολύ ο τρόπος που τα στόλισες μετα, ειδικά αυτά με τις κλωστές έγιναν πολύ πρωτότυπα!
    Καλές γιορτές!

    ReplyDelete
  5. ΠΟΛΥ ΩΡΑΙΑ ΣΥΝΤΑΓΗ ΦΙΛΗ ΜΟΥ!!!
    ΘΑ ΤΑ ΔΟΚΙΜΑΣΩ!
    ΠΕΡΝΑ ΑΠΟ ΤΟ ΣΠΙΤΑΚΙ ΜΟΥ ΝΑ ΠΑΡΕΙΣ ΜΕΡΟΣ ΣΤΗΝ ΑΝΤΑΛΛΑΓΗ ΔΩΡΩΝ!!!!!!!
    ΠΟΛΛΑ ΦΙΛΙΑ!!!!!!!!!

    ReplyDelete
  6. Θεαματικό! Μπράβο Καλυψώ!
    Ας γεμίσουμε Χριστουγεννιάτικες ιδέες τη Blogoγειτονια!
    Με την άδεια σου, θα το μοιραστώ με τους φίλους αναγνώστες μου, ως μία από τις ιδεές για τη σειρά "25 Ημέρες μέχρι τα Χριστούγεννα"

    ReplyDelete
  7. Καλά ε .... εγιναν υπεροχα!!!!
    Τελειο θα ειναι το δεντρακι σας!!!

    Και να σου πω και εγω μια αλλη ιδεα;;;;

    Γιαααααα βαλε στα επομενα
    1 κουπα σαμπουαν
    και οσο παρει αλευρι για να μη κολλαει!!!!

    ναι ναι καλα ακουσες .... σαμπουαν!!!

    μυριζουν τελεια!!!!!!!!!!!!!!

    ReplyDelete
  8. είναι υπέροχα και η ιδέα φοβερή! Μου αρέσουν πάρα πολύ!

    ReplyDelete
  9. Καλή επιτυχία.Τα στολιδάκια σου είναι πολύ όμορφα!

    ReplyDelete
  10. Moυ αρεσουν πολυ!!!!!!!Και του χρονου!!!!

    ReplyDelete
  11. αααααααααααααα!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!τι όμορφα!!και τι καλή που είσαι που μας έδειξες πως να τα κάνουμε!!σε ευχαριστούμε πάρα πολύ!!κι σε γατοευχαριστώ που ψήφισες τον μπέμπη μας!!!είσαι πολύ καλή!!!!!πολλά γατοφιλάκια απο εμένα και τον μπέμπη!!!!μιάου!!!!!!!!!!!<3<3

    ReplyDelete
  12. Καλώς σε βρήκα μου άρεσαν οι κατασκευές σου και το πνεύμα του μην αγοράσεις τίποτα για Χριστούγεννα από στολίδια. Πράγματι συμφωνώ μαζί σου και μπράβο σου. Φιλιά Τζένη.

    ReplyDelete
  13. καλησπερα καλως σε βρηκα Υπέροχη ιδέα για τα στολιδια σου ..θα κάνω (ελπιζω να μου επιτρέπεις )αναδημοσίευση στο μπλογκ μου φυσικα με το λινκ για σενα.. καλες γιορτες

    ReplyDelete
  14. Καλώς σε βρήκα ! Εγιναν πανέμορφα τα στολίδια σου. Σου εύχομαι καλές γιορτές !!! Πέρνά κι από μένα εάν θέλεις !!!

    ReplyDelete
  15. Καλως σε βρηκα!!!Εγιναν πολυ ομορφα Μπραβο!!!!!

    ReplyDelete

όμορφα λογάκια